New Projects and traveling around

21 juli 2015

Lieve allemaal,

Sorry dat het al weer zo'n tijd geleden is dat we een blog hebben geschreven. We zijn de afgelopen week best druk geweest. We zullen jullie even bijpraten wat we allemaal hebben gedaan vanaf vorige week dinsdag.

Tot en met vrijdag hadden we iedere ochtend nog de kinderclub in Blanco. Op vrijdag hebben we de kinderclub afgerond en konden de ouders van kinderen naar de Japaneese vertoning komen kijken. Hierbij lieten de kinderen zien wat ze geleerd hadden over Japen en over God. We hebben genoten van deze week en het contact met de kinderen. Hopelijk zien we ze komende weken nog tijdens andere projecten.

Vrijdagmiddag (na de kinderclub) zijn we met de zoon  van Lieneke (waar we verblijven) en zijn vrouw naar Jeffreys Bay (J-Bay) gereisd. Hier verbleven we de nacht in een backpack hostel. Zaterdag vertrokken we vanuit hier met z'n vieren naar Addo om op Safari te gaan. Het weer werkte helaas niet mee, maar we hebben wel veel dieren gezien en we hebben genoten.

Maandagochtend hebben we geholpen in de tweedehandswinkel, die ook onderdeel is van het Pearl project in Blanco. Daarna hebben we met Lieneke onze komende weken besproken en onze eigen projecten gekregen waarin we ook zelf het geld gaan uitbesteden wat we van jullie hebben gekregen :). Allereerst gaan we collages maken van foto's en werkjes van de vakantiebijbelclub voor in de kerk in Blanco. Verder gaan we een dag organiseren voor de jeugd uit Blanco (met hollandse spelletjes e.d.) Door de weeks doen we verschillende activiteiten met vrouwen en kinderen uit Blanco. Zo doen we bewegingsoefeningen, een soort kookworkshop en een craftsclub met een aantal vrouwen. De bewegingsoefeningen zijn er omdat de vrouwen vaak aan overgewicht lijden (ten gevolge van alcohol) en te weinig beweging krijgen. De andere activiteiten zijn met name bedoel als middel om de vrouwen met elkaar in contact te brengen en om ze dingen te leren en dat ze ook zichzelf gaan waarderen. De spullen die nodig zijn voor deze activiteiten, kopen we dus van de giften, waar we jullie nogmaals hartelijk voor willen bedanken! Verder zijn er een aantal dingen die nodig zijn voor de projecten, maar waar ze zelf niet echt het geld voor hebben, zoals cadeautjes voor kinderen die meedoen met een recycleclub waarbij ze de krottenwijk in gaan om rotzooi op te ruimen.

Vandaag hadden we een dagje vrij, dus zijn we naar Oudtshoorn geweest, waar we een grottentour hebben gedaan en naar een Wildliferanch zijn geweest waar we ook in het hok mochten bij de cheetah! Tussen de projecten door genieten we dus ook van het mooie landschap en de leuke activiteiten die hier te doen zijn.

Liefs ons